مجید پورسادات

مجید پورسادات

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

نحوه صحیح شستن ملحفه سفید در منزل

 

اگر در شبانه روز حدود ۷ ساعتی که برای خوابیدن توصیه شده را رعایت کنیم، چیزی حدود ۴۹ ساعت از هفته را روی تخت مان به سر می بریم. همین موضوع اهمیت فراوان نظافت ملحفه های تخت را نشان می دهد.بیشتر افراد علاقه فراوانی به داشتن تختی مرتب و تمیز دارند و برای حفظ سلامتی خود مدام ملحفه های تخت را تعویض می کنند چرا که عدم انجام مداوم این کار می تواند خطراتی را برای سلامتی تان به وجود آورد.

 

شستشوی ملحفه سفید در خانه

ملحفه سفید در مقایسه با ملحفه در رنگ‌های دیگر، چرک، لکه و زردی را به وضوخ نشان می‌دهد. در این صورت به نظر می‌رسد نگهداری از ملحفه سفید سخت‌تر از ملحفه رنگی باشد. در عوض این رنگ ملحفه چرک و سیاه نمی‌شود و بو نمی‌گیرد، چرا که رنگ سفید یک هشداردهنده برای شستشوی ملحفه به شمار می‌آید.

به طور میانگین هر انسانی یک سوم از زندگی خود را در خواب و روی رختخواب سپری می‌کند. در این صورت پوست، تعریق و روغن بدن در تماس مستقیم با ملحفه قرار دارد. در این صورت به نظر شما چه زمانی می‌توانیم ملحفه سفید را بشوییم تا تمیز و درخشان، بدون چرک مردگی باقی بماند؟

در صورتی که در شستشوی ملحفه سفید تردید دارید، به یک خشکشویی آنلاین یا آفلاین مراجعه کنید تا کارشناس خشکشویی شما را در شستشوی ملحفه کمک کند. کارشناسان خشکشویی با توجه به تجربیاتشان در از چرک مردگی، از بین بردن لکه و درخشان کردن ملحفه سفید مهارت‌های لازم را دارند.

 

چه زمانی ملحفه را بشوییم

بسیاری بر این باورند که برای جلوگیری از چرک مردگی و زرد شدن ملحفه سفید، باید هفته‌ای یک بار آن را بشویید. در صورتی که زمان کافی برای این کار ندارید، آن را دو هفته یک بار بشویید یا به یک خشکشویی قابل اعتماد مراجعه کنید.

توصیه می‌کنیم پس از بهبود از بیماری سرماخوردگی یا هر گونه بیماری ویروسی، حتما ملحفه خود را بشویید. شستشوی به موقع ملحفه ممکن است مانع ایجاد حساس پوستی یا تنفسی گردد. همچنین این کار مانع رشد و تکثیر باکتری روی ملحفه می‌شود.

با این حال بهتر است ملحفه را به صورت جدا بشویید. چرا که ملحفه حجم زیادی از ماشین لباسشویی را اشغال می‌کند و ممکن است نه تنها به درستی شسته نشود، بلکه جلوه‌ای چروک و کهنه به خود بگیرد. از این رو پس از شستشوی ملحفه باید زمانی برای اتو کشیدن آن نیز صرف کنید.

راه کارهای مفید برای شستشوی ملحفه

ملحفه سفید از ملحفه رنگی در معرض لکه و کثیف شدن بیشتری قرار دارد. از این رو به غیر از شستشو باید نکاتی را برای حفظ و تمیز نگه‌داشتن ملحفه سفید رعایت کنید:

ملحفه را در فواصل کوتاهی بشویید. هر چه ملحفه را بیشتر و بهتر بشویید، کمتر کثیف می‌شود.

روی ملحفه سفید غذا نخورید، چرا که لکه غذایی به سختی پاک می‌شود.

با صورت آرایش شده و لوازم آرایش به تخت خواب نروید، چرا که محصولات آرایشی روغنی و رنگی هستند و ممکن است باعث ایجاد لکه شود.

اگر می‌خواهید ملحفه سفید را با دست بشویید، می‌توانید از لیمو ترش استفاده کنید. لیمو ترش یکی از بهترین و قدیمی‌ترین سفیدکننده‌های لباس محسوب می‌شود.

در صورتی که لکه‌‌ای روی ملحفه ایجاد شد، به سرعت آن را پاک کنید تا ثابت باقی نماند.

خشکشویی اینترنتی یک روش ساده برای شستشوی ملحفه سفید است که کیفیت ملحفه شما حفظ خواهد شد.
۴ نکته برای شستشوی ملحفه سفید

پیش از شستشوی ملحفه سفید، برچسب راهنمای آن را مطالعه کنید. این برچسب کمک می‌کند تا دمای مناسب ملحفه را بشناسید تا بافت پارچه سالم باقی بماند.

پیش از شستشوی ملحفه سفید، حتما لکه روی آن را با روش‌های مناسب پاک کنید. در غیر این صورت لکه روی ملحفه ثابت باقی می‌ماند.

اگر در پاک کردن لکه ملحفه سفید تردید دارید، یا اطلاعی ندارید، حتما ملحفه را به یک خشکشویی مطمئن بسپارید.

در صورتی که بافت پارچه ملحفه سفید آسیب نبیند، می‌توانید از سفیدکننده استفاده کنید.
پاک کردن لکه زرد از روی ملحفه سفید

یکی از مشکلات ملحفه سفید، ایجاد لکه زرد روی آن است. در بسیاری از مواقع تشخیص علت لکه زرد دشوار است. بنابراین پس از آنکه لکه زرد را روی ملحفه مشاهده کردید، برای پاک کردن آن اقدامات لازم را انجام دهید تا ملحفه پاک و درخشان باقی بماند.

در صورتی که ماده سفیدکننده به ملحفه آسیب نمی‌رساند، می‌توانید از مقداری سفیدکننده استفاده کنید. برای اطمینان از این کار، کافیست مقداری ماده سفیدکننده به گوشه ملحفه بزنید، در صورتی که ملحفه سالم باقی ماند، می‌توانید لکه زرد را با سفیدکننده پاک کنید.

با این حال در صورتی که به ماده شوینده سفیدکننده حساسیت دارید، می‌توانید از سرکه سفید یا جوش شیرین در شستشوی ملحفه سفید بهره‌مند شوید. جوش شیرین و سرکه سفید، نه تنها ملحفه را تمیز و سفید می‌کند، بلکه حساسیت کمتری نسبت به شوینده‌های شیمیایی ایجاد می‌کند.

سپس از شستشوی ملحفه سفید، آن را مقابل نور مستقیم خورشید آویزان کنید. در این صورت نه تنها ملحفه به سرعت خشک می‌شود، بلکه نورخورشید باعث از بین رفتن میکروب‌ و آلودگی روی ملحفه می‌شود.

۰۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید پورسادات

خشکشویی لباس عروس

خشکشویی لباس عروس و شستشوی کت‌ وشلوار داماد و همچنین لکه بری آن‌ها از دغدغه‌های عروس و داماد بعد از مراسم عروسی است.

نکات مهم در خشکشویی لباس عروس

لباس عروس به دلیل جنس ظریف و زیورآلاتی که روی آن کار شده است، بسیار حساس و قابل آسیب دیدن است. به همین دلیل فکر اینکه با ماشین لباسشویی منزل حتی پیشرفته‌ ترین نوع آن، شستشو را انجام دهید، از سر بیرون کنید.در شستشو به این روش ممکن است زیورآلات لباس از پارچه جدا شود و یا پارچه‌ی ظریفش پاره شود. ضمناً بهتر است یادآور شویم که این لباس‌ها به دلیل جنس خاصی که در پارچه‌شان به‌ کاررفته، حالت خود را در شستشوی خانگی به‌راحتی از دست می‌دهند.اگر لباس عروس یا کت‌وشلوار داماد، نیاز به لکه بری دارد، هیچ‌گاه با مواد توصیه‌شده توسط اطرافیان آن‌ها را شستشو ندهید چراکه ممکن است لکه را تثبیت کنید نه اینکه آن را از بین ببرید!

شستشوی حرفه‌ای این لباس‌ها در خشکشویی پاکلین، با دستگاه‌های مارک خارجی که هیدروکربنی هستند و بدون آب، با حلالی به نام تتراکلروراتیلن که حلالی بی‌رنگ است شسته می‌شود. این حلال به‌خوبی لباس‌های مجلسی با پارچه‌های ظریف را شسته و تمامی لکه‌های ریزودرشت آن را از بین می‌برد بدون اینکه کوچک‌ترین آسیبی به بافت پارچه برساند.پس بهتر است خکششویی لباس عروس، خشکشویی لباس‌ مجلسی و خشکشویی کت‌وشلوار را به تیم خشکشویی پاکلین بسپارید و در محل موردنظر تحویل بگیرید. تیم خشکشویی پاکلین همواره در خدمت شما عزیزان است.ما در خشک شویی پاکلین تلاش کرده ایم تا با حفظ کیفیت کار، قیمت خشکشویی را به حداقل برسانیم.

۰۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید پورسادات

کاهش احتمال ابتلا به کرونا با استفاده از خشکشویی پاکلین

همانطور که میدانید و کارشناسان حوزه پزشکی توصیه می کنند مهمترین راه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ماندن در خانه و رعایت بهداشت فردی است. اما توصیه های دیگری نیز وجود دارند که با توجه به آنها میتوان از شیوع آن جلوگیری و احتمال ابتلا به آن را کم کرد.

ویروس کرونا با توجه به دما و جنس سطوح به مدت ۹ تا ۷۲ ساعت روی آنها باقی میماند. پس ممکن است روی لباسهای ما نیز وجود داشته باشد. لباس ها در مواقع حضور بیرون از خانه، به راحتی با تماس با سایر سطوح، آلوده می شوند و این آلودگی، به داخل خانه های ما هدایت می شود.

ما در خشکشویی پاکلین با استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده، لباسها را شسته و سپس آنها را در کاورهای جداگانه قرارداده و تحویل شما میدهیم.

ما نهایت تلاش خود را در مجموعه انجام میدهیم تا با رعایت بهداشت فردی پرسنل و محافظت از لباسهای شما و شستشوی صحیح آنها، ویروس موجود روی لباسها را از بین برده و از شیوع کرونا جلوگیری کنیم.با استفاده از سرویس ارسال و دریافت البسه خشکشویی آنلاین پاکلین، می توانید بدون نیاز به خروج از منزل از دست آلودگی ها و ویروس های خطرناکی مثل کرونا رها شوید.

۰۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید پورسادات

رعایت اصول بهداشتی در خشکشویی آنلاین پاکلین

سازمان جهانی بهداشت در سرتاسر دنیا به دنبال شناسایی، ردیابی و محدود کردن ویروس جدیدی از خانواده ویروس کرونا به نام«کوید-۱۹» (COVID-19) است. ویروس COVID-19 هنوز در حال مبتلا کردن افراد زیادی در چین و شیوع در کشورهای دیگر دنیا است.

 

 

 

این نوع ویروس کرونا در ایران هم در حال پراکنده شدن است. علائم بیماری کرونا در اکثر مبتلایان به این ویروس خفیف است و درمان می‌شود، اما ممکن است بیماری در برخی دیگر شدیدتر باشد و حتی منجر به مرگ شود.

اگرچه انتقال این ویروس سرعت بالایی دارد و به سرعت انتقال می‌یابد، اما خطر کمتری نسبت به دیگر ویروس‌های آنفولانزا دارد. در واقع یکی از دلایلی که این ویروس جان باختگان بسیاری داشته است، عدم رعایت اصول بهداشتی بوده است.

با این حال به طور میانگین افراد جان باخته سن بالایی داشتند یا دچار بیماری‌هایی همچون بیماری تنفسی یا دیابت بوده‌اند.

از این رو افرادی که سیستم ایمنی قوی دارند به سرعت درمان می‌شوند و جای هیچ‌گونه نگرانی باقی نمی‌ماند. با این حال در صورتی که فردی ناقل بیماری باشد، می‌تواند ویروس نهفته را به دیگران انتقال دهد. از این جهت به منظور حفظ حال و سلامت خود و دیگران، رعایت اصول بهداشتی را توصیه می‌کنیم.

رعایت اصول بهداشت شخصی

به منظور جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا باید اصول بهداشت شخصی را رعایت کنید تا به حفظ سلامت خود و دیگران کمک کنید:

دستان خود را به طور مرتب بشویید

به طور منظم و با دقت دستان خود را با آب و صابون یا محلول ضدعفونی کننده حاوی الکل تمیز کنید.

شستن دست‌ها با آب و صابون یا محلول ضدعفونی کننده حاوی الکل، ویروس‌هایی را که ممکن است به دست‌های شما منتقل شده باشند، از بین می‌برد.

حفظ فاصله استاندارد با دیگران

با کسانی که سرفه یا عطسه می‌کنند، حداقل یک متر فاصله داشته باشید.

هنگام سرفه و عطسه قطرات ریزی از بینی و دهان افراد به بیرون پرتاب می‌شود.

اگر شما به آن‌ها خیلی نزدیک باشید و فرد دیگر مبتلا به ویروس باشد، این ذرات ریز که حاوی ویروس COVID-19 هستند از طریق تنفس به بدن‌تان وارد می‌شوند.

تا حد امکان از تماس دست‌ها با چشم‌ها، بینی و دهان

از تماس دست‌ها با چشم، بینی و دهان بپرهیزید.

دست‌ها با سطوح مختلفی در تماس هستند و ممکن است ویروس را جذب کنند. زمانی که دست‌ها به ویروس آلوده شدند، به راحتی می‌توانند ویروس را به چشم‌ها، بینی و دهان انتقال دهند و از این طریق ویروس وارد بدن شما شده و شما را بیمار کند.

داشتن بهداشت تنفسی

مطمئن شوید که شما و اطرافیان‌تان بهداشت تنفسی را رعایت می‌کنند. بهداشت تنفسی به معنی پوشاندن دهان و بینی با داخل آرنج یا دستمال کاغذی هنگام عطسه و سرفه و دور انداختن دستمال به سرعت است.

قطرات ریزی که با عطسه و صرفه از دهان و بینی ما خارج می‌شوند، ویروس را گسترش می‌دهند. با رعایت نکات بهداشتی تنفسی، می‌توانید از اطرافیان خود در برابر ویروس‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونای جدید COVID-19 محافظت کنید.

رعایت اصول بهداشتی در خشکشویی پاکلین

خشکشویی آنلاین پاکلین با توجه به شیوع این ویروس تمام پرسنل خشکشویی خود را ملزوم به رعایت اصول بهداشتی به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس کرده است..

پیش از شروع کار، پرسنل خشکشویی پاکلین از لحاظ بهداشتی و سلامت کاملا مورد بررسی قرار می‌گیرند. سپس در صورت سلامت کامل وارد خشکشویی پاکلین می‌شوند.

پرسنل خشکشویی اینترنتی پاکلین با استفاده از دستکش و ماسک یک بار مصرف، تمام لباس‌های کثیف را از یکدیگر تفکیک می‌کنند تا لباس‌ها با رعایت اصول بهداشتی به صورت جدا گانه شسته شوند.

در هر مرحله دستکش‌های یک بار مصرف تعویض می‌شوند و پرسنل خشکشویی اینترنتی پاکلین دستکش و ماسک خود را تعویض می‌کنند.  از این رو تماس مستقیمی با لباس‌ها حاصل نمی‌شود.

لباس و محصولات تمیز و شسته شده توسط پرسنل با دستکش و ماسک، وارد بسته بندی‌های ضدعفونی شده  می‌شود تا در نهایت بهداشت به دست مشتریان گرامی برسد.

از این رو نیازی نیست که مشتریان در رفت و آمد و شلوغی قرار گیرند. در روزهایی که بسیاری از افراد در خانه‌های خود هستند، می توانند تنها با ثبت سفارش خشکشویی در اپلیکیشن خشکشویی آنلاین پاکلین یا وب سایت پاکلین لباس های خود را به ما بسپارید.

۰۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید پورسادات

خشکشویی شال و روسری

 

روسری برای خانم ها، یک پوشش زیبا است که به دلیل جنس نازک، نخی بودن و سایر مولفه ها، احتمال آسیب دیدن شال و روسری بر اثر شستشو و خشکشویی بالا میرود.روسری، زمانی که با لباس های دیگر در ماشین های لباسشویی شسته می شود، ممکن است به دکمه لباس های دیگر گیر کند و شال و روسری را نخ کش کند.

 

۰۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید پورسادات

لکه بری لباس

 

شاید برای ما حداقل یکبار پیش آمده باشد که لباس هایمان در اثر یک اتفاق دچار لک شده باشد. راه کار های متعددی برای از بین بردن لکه لباس هست اما ایمن ترین راه کار که کمترین آسیب را به بافت پارچه بزند و یا از تثبیت لکه جلوگیری کند لکه بری می باشد.

لکه بری

این لکه های ایجاد شده بر روی لباس همیشه برای ما ناخوشایند بوده است اما لکه بری لباس در این امر کمک شایانی به ما می کند. هر قدر هم که بخواهیم احتیاط کنیم و مراقب لباس خود و کودکانمان باشیم ولی باز ممکن است لباس ما در معرض انواع لکه قرار گیرد.

لکه ها و کثیفی های مختلفی روی لباس ها و پارچه ها ایجاد می شوند که عوامل مختلفی می تواند زمینه ساز ایجاد لکه لباس شود. گاهی این لکه ها بر اثر یک ماده شیرین مانند مربا و شربت ایجاد می شوند و گاهی نیز، بر اثر ریختن کمی سس و روغن و جوهر و قهوه و شکلات و …. به وجود می آیند.

لکه بری مواد شیرین

برای لکه بری لباس که بخاطر ماده شیرین ایجاد می شوند شستشو با آب و یک شوینده معمولی، بسیار عالی است و بدین ترتیب می توان لکه بری لباس را انجام داد اما برای لکه های روغنی و قهوه و از این قبیل لکه ها این شیوه نه تنها موثر نیست بلکه باعث بدتر شدن لکه و خراب شدن بافت پارچه نیز می گردد.

لکه بری پوشاک خاص

پوشاک خاص با لکه های روغنی و این قبیل موارد باید حتما خشکشویی شوند. چرا که تماس این نوع لباس ها با آب باعث تغییر شکل و آسیب دیدن الیاف آن می شود.قبل از آنکه لباسی را که کودکتان در مهمانی کثیف کرده، دور بیاندازید و او را سرزنش کنید به این بیندیشید که آیا امکان لکه بری لباس وجود دارد؟

لکه بری لباس به صورت حرفه ای توسط خشکشویی ها و با روش های نوین امکان پذیر است. هر لکه روش لکه بری مخصوص به خود را دارد پس نمی توان برای همه لکه ها یک روش یکسان به کار برد.

به علامت هایی که بر روی لباستان هست، دقت کنید دایره تنها نماد خشکشویی است که در این صورت می توانید انجام دهید. اگر بر روی لباس شما ماده ای ریخته شد بهتر است فرصت را غنیمت بشمارید و سریعا به نزدیکترین خشکشویی محل زندگیتان به منظور لکه بری لباستان  مراجعه کنید.

اولین اقدام بعد از ایجاد لکه

همیشه به یاد داشته باشید به محض ریختن موادی روی لباستان و ایجاد لکه روی لباس فورا لباس خود را به خشکشویی ببرید تا سریعا نسبت به تمیز و رفع کردن آن اقدام شود چون هر چه سریعتر این کار انجام گیرد احتمال اینکه لکه برطرف شود بیشتر است و با بیشتر ماندن لکه بر روی لباس احتمال اینکه در بافت لباس نفوذ بیشتری کند و به لکه  دائمی تبدیل شود، وجود دارد.

انواع مختلف لکه

لکه  چربی،آدامس،چسب،خون،قهوه،چمن،گِل و لای،آب میوه، شکلات و …. که برای لکه بری لباس هر کدام باید روش مخصوص را به کار برد.

حلال های مورد استفاده در خشکشویی برای لکه بری لباس

از گذشته تا کنون حلال ها و پاک کننده های بسیاری در خشکشویی ها مورد استفاده قرار گرفته اند اولین روغنی که در خشکشویی به کار رفته است روغن تربانتین بوده است که اثر لکه بری داشته است اما به دلیل سمی بودن و سرطان زا بودن آن، دیگر از آن استفاده نمی شود.

اما بعد از آن از بنزین برای لکه بری لباس مورد استفاده قرار گرفت که به دلیل اشتعال پذیر بودنش آن هم کنار گذاشته شد. امروزه حلال های دیگری چون جوش شیرین،سرکه، کربن دی اکسید مایع، تتراکلرواتیلن و پرکلرواتیلن مورد استفاده قرار می گیرند.

حلال لکه های روغنی تتراکلرواتیلن

تتراکلرواتیلن به عنوان حلال برای لکه بری لباس در خشکشویی استفاده میشود این ماده ابتدا لکه ها را سست می کند و سپس لکه ها را از روی لباس برمی دارد. این حلال به دلیل ناقطبی بودن می تواند لکه های چربی و کوچک لباس را حذف و در خود حل نماید.

این حلال به خاطر عدم اشتعال پذیر بودی و فرار بودن برای از بین بردن لکه های روغنی و چرب بسیار مناسب است.

پرکلرواتیلن

ماده ی حلال دیگری که در خشکشویی مورد استفاده قرار میگیرد پرکلرواتیلن می باشد.این ماده که به اختصار perc نامیده می شود بیرنگ و سمی و فرار است. اگر به درستی استفاده شود خطر سمی بودن آن بسیار اندک می گردد.حلال پرکلرواتیلن به دلیل خاصیت پاک کنندگی زیاد،کاربرد زیادی در خشکشویی دارد.

فواید خشکشویی در لکه بری لباس

لکه بری لباس در خشکشویی سبب می شود از انواع لکه های قدیمی و جدید لباس خود راحت شوید. این کار ظاهر اقلام پارچه ای را حفظ می کند و به بافت لباس و رنگ آن آسیبی نمی رساند.

نحوه از بین بردن لکه شکلات در خشکشویی

ریختن شکلات بر روی لباس از لذت خوردن آن می کاهد. لکه ایجاد شده ناشی از شکلات تلخ را اینگونه از بین می برند: برای پارچه رنگی از سرکه سفید و برای پارچه سفید از پراکسیدهیدروژن استفاده می شود.همچنین برای لکه برداری لباس از شیر شکلات از آمونیاک استفاده می شود.

نحوه از بین بردن لکه خون

لکه خون یکی از انواع لکه هایی است که در صورت گذشت زمان به سختی پاک می شود به همین جهت اکثر افراد با دیدن این لکه نگران شده و احساس می کنند دیگر نمی توانند از لباس یا منسوجات آلوده شده به لکه خون استفاده کنند، در صورتی که روی لباس سفید و رنگ روشن شما خون ریخته شده باشد خشکشویی از پراکسید هیدروژن برای لکه برداری لباس استفاده می کند.

نتیجه

در نتیجه اگر لکه ای روی لباستان ایجاد شده، به هیچ وجه دچار استرس نشوید.
کارشناسان ماهر خشکشویی، انواع لکه های لباس را می شناسند و در پاک کردن آن تجربه بیشتری دارند. اگر خودتان تصمیم به از بین بردن لکه لباستان کنید ممکن است کوچکترین اشتباه شما باعث ماندگاری لکه و حتی از بین رفتن بافت لباس شود پس با دقت تصمیم خود را بگیرید و بهترین روش را انتخاب کنید.

خشکشویی های حرفه ای

خشکشویی های حرفه ای به بهترین شکل می توانند کار لکه بری لباس را انجام دهند فقط کافیست لباس خود را به یکی از این خشکشویی ها بسپارید. در واقع شما با سپردن لباس های خود به خشکشویی به جهت لکه بری می توانید با خیال راحت لباس های تمیز تحویل بگیرید.

در نهایت لازم به ذکر است که بگوییم کیفیت خدمات خشکشویی به جهت لکه بری لباس حائز اهمیت بوده و اگر که می خواهید لکه های لباس به صورت کامل پاک شود، خشکشویی حرفه ای و مناسبی را به جهت انجام این کار انتخاب کنید.

 

۰۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید پورسادات

اشتباهات رایج در شستشوی لباس های جین

 

خرید یک لباس جین با کیفیت و راحت کمی دشوار و چالش‌برانگیز است. هنگامی که لباس جین مورد علاقه خود را پیدا می‌کنید، به طور ناخودآگاه سعی دارید که از آن به بهترین نحو محافظت کنید و حتی آن را با بهترین روش بشویید. برخلاف باوری که وجود دارد، بسیاری از روش‌های شستشوی لباس جین اشتباه است. در این صورت اگر می‌خواهید عمر لباس جین‌تان بیشتر شود، آب نرود، کوچک نشود و رنگش ثابت بماند، باید نکاتی را در شستشوی این لباس رعایت کنید.

توصیه می‌کنیم پیش از شستشوی لباس جین گران قیمت و مورد علاقه‌ تان این مقاله را بخوانید تا به لباستان آسیب وارد نشود. در غیر این صورت بهترین روش آن است که لباس جین را به یک خشکشویی قابل اعتماد بسپارید، چرا که استادکار ماهر خشکشویی نه تنها لباس شما را کاملا پاک و تمیز می‌کنند، بلکه مانع از رسیدن آسیب به لباس جین‌تان می‌شوند.

 

لباس جین جدید

بسیاری از مردم لباس جین جدید خود را تا زمانی که کثیف نشود، نمی‌شویند. با این حال، استادکاران خشکشویی معتقدند که باید لباس جین را پیش از اولین باری که می‌پوشید بشویید، چرا که ممکن است هنگام دوخت، پارچه لباس کثیف شده باشد.

توصیه می‌کنیم، اگر نمی‌خواهید از ماده شوینده استفاده کنید و نگران رنگ لباس جین هستید، لباس را برعکس کنید و آن را با آب سرد بشویید تا پیش از پوشیدن تمیز باشد.

لباس جین و دیگر لباس ها

کارشناسان خشکشویی توصیه می‌کنند که لباس جین، به‌ خصوص لباس جین نو را به صورت جداگانه از لباس‌های دیگر بشویید. چرا که ممکن است لباس جین در اولین شستشو رنگ بدهد و به لباس‌های دیگر آسیب برساند.

تا زمانی که رنگ لباس جین ثابت نشده است، آن را به صورت تکی بشویید که رنگ اضافه لباس گرفته شود. در این صورت بهترین روش شستشوی لباس جین نو، به اصلاح شستن با روش سنتی یا با دست است تا احتمال آسیب به شلوار جین به حداقل برسد.

لباس جین و تنظیمات ماشین لباسشویی

ممکن است هنگامی که لباس جین را در ماشین لباسشویی می‌شویید، به بافت آسیب وارد شود. چرا که پیش از شستشوی لباس جین باید سیستم ماشین لباسشویی را به درستی تنظیم کنید.

احتمال دارد دمای بالای آب، سرعت سریع خشک‌کن یا چرخش ماشین لباسشویی و شستشوی طولانی به پارچه ظریف لباس جین آسیب وارد کند. در این صورت، توصیه می‌کنیم از آب سرد استفاده کنید، تنظیمات لباسشویی را بررسی کنید و شلوار جین را برعکس بشویید.

رنگ لباس های جین

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که می‌توانند لباس های جین با رنگ‌های متفاوت را با یکدیگر بشویند که البته این یک اشتباه رایج است. ممکن است شلوار جین تیره رنگ بدهد و شلوار جین سفید یا آبی کم‌رنگ را رنگی کند. بنابراین در صورتی که شلوار جین گران قیمت دارید، به این مسئله توجه کنید.

توصیه می‌کنیم لباس ، کت یا لباس جین سفید و مشکی را به صورت جداگانه و لباس و لباس جین آبی را در کنار یکدیگر بشویید تا هنگام شستشو، شاهد کمترین آسیب به لباستان باشید.

لکه‌ لباس جین

در بسیاری از مواقع، هنگامی که لکه‌ای روی لباس جین ایجاد می‌شود، هرگز پاک نمی‌شود و لکه روی لباس ثابت باقی می‌ماند. چرا که بسیاری از مردم اصول لکه‌گیری را نمی‌دانند. توصیه می‌کنیم در صورتی که اصول لکه‌گیری را نمی‌دانید، لباس جین خود را به یک خشکشویی قابل اعتماد بسپارید. کارشناسان خشکشویی در لکه‌ بری تبحر دارند و مانع ماندگاری لکه روی لباستان می‌شوند.

بسیاری از لکه‌ها، مانند لکه خون، نوشابه، چای و قهوه با آب سرد و مقداری نمک پاک می‌شوند. اما لکه‌های روغنی را می‌توانید با آب ولرم و جوش شیرین، نشاسته یا نمک پاک کنید. همچنین به منظور پاک کردن لکه آدامس روی لباس جین، مقدار یخ خشک را روی آدامس بکشید و سپس به آرامی با یک چاقو، آدامس خشک شده را از پارچه جدا کنید.

برعکس کردن لباس های جین

معمولا افرادی که لباس جین را می‌شویند به این نکته توجه نمی‌کنند و ممکن است همین مسئله به رنگ لباس آسیب برساند. هنگامی که لباس جین را به پا می‌کنیم، روغن و تعریق پا جذب پارچه می‌شود.

این روش به تمیزتر شدن لباس کمک می‌کند و تغییر رنگ لباس جین را به حداقل می‌رساند. همچنین هنگام چرخش ماشین لباسشویی، بافت رویی لباس ساییده نمی‌شود.

۰۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید پورسادات

نحوه نگهداری از کاپشن

 

نحوه نگهداری از کاپشن : شاید فکر می‌کنیم کاپشن به طور مستقیم با بدنمان در تماس نیست. اما حتی اگر اینطور باشد، به هر حال کاپشن در طول روز با آلودگی‌های زیادی دیگری سر و کار دارد؛ مثل دود و دم خودروها، لکه خوراکی‌ها و ده‌ها نوع آلودگی دیگر. حقیقت جالب: در همین فصل زمستان که موقع پوشیدن کاپشن است، آلودگی هوا چند برابر هم می‌شود. پس می‌توانید تصور کنید که چه ذرات بدبو و آلوده‌‌ای روی کاپشن زمستانی هستند.

شستن کاپشن به طور منظم فقط به حفظ پاکیزگی مربوط نمی‌شود. در مراتب بالاتر، نگهداری مناسب از لباس‌ها به حفظ پایداری محیط زیست هم کمک می‌کند. به این صورت که شما با نگهداری لباس‌های خود به مصرف کمتر منابع برای تولید لباس‌های جدید کمک خواهید کرد. اگر به درستی از کاپشن مراقبت نشود، پف زیبای آن از بین می‌رود و حتی ممکن است ویژگی گرمازایی خود را از دست بدهد. شستن کاپشن‌ پشمی و رسیدگی به آن هم برای حفط دوام الیافش بسیار مهم است. وقتی که سرما، باران و برف را هم به این ترکیب اضافه کنیم، می‌بینیم که همه انواع کاپشن‌های زمستانی با گذشت زمان، حالتی چرک و کهنه به خود می‌گیرند. نگهداری از کاپشن‌های زمستانی، دوام و طول عمر مفید آنها را افزایش خواهد داد. ‌

به هر حال خبر خوب این که شستن کاپشن پفی به صورت هفتگی لازم نیست و در خیلی از موارد لزوماً نباید لباس را به خشکشویی ببرید مگر در مواردی که در ادامه توضیح خواهیم داد. شستشوی کاپشن فقط یک یا دو بار در سال لازم است. همیشه به یاد داشته باشید که کاپشن خود را در انتهای فصل سرما و پیش از اینکه آن را برای مدت طولانی کنار بگذارید، بشویید. موقع شستشوی کاپشن به آستین‌ها، مچی‌ها و یقه خیلی دقت کنید. حتی می‌توانید برای دقت و احتیاط بیشتر، بین دفعاتی که کاپشن را به طور کلی می‌شویید، با استفاده از اتوی بخاردهنده و اسپری‌های مخصوص این نقاط را بدون نیاز به شستشوی کلی تمیز کنید. به عبارت دیگر، شستشوی کاپشن زمستانی خیلی راحت‌تر از آن است که تصور می‌کنید.

وقتی پای نگهداری از کاپشن‌های پر در میان باشد، شاید از خودتان پرسیده باشید که با اینها باید چه کار کنم؟ به هر حال ظاهرشان که تمیز است، لکه خاصی هم که رویشان ایجاد نشده و جنس آن هم که خیلی با دوام است، اینطور نیست؟

البته که حرف شما درست است. اکثر کاپشن‌های پر از جنس نایلون بادوام تهیه شده‌اند و همین امر باعث می‌شود ضدآب و بسیار عایق باشند. با این حال، چیزی که ممکن است از قلم انداخت باشید این است که با گذشت زمان و اگر به خوبی از این لباس‌ها مراقبت نکنیم، حتی متریال بادوام هم کیفیت خود را از دست می‌دهند. پس لطفاً به کاپشن پر خود که معمولاً ارزان‌قیمت هم نیست به چشم یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه کنید. اگر به خوبی از آنها مراقبت نکنید، حتی یک کاپشن پر بسیار گران‌قیمت و باکیفیت هم به راحتی از بین خواهد رفت.

نحوه نگهداری از کاپشن

از روز اول مراقب کاپشنتان باشید

اولین قدم در احیای وضعیت لباس‌هایتان، شستن آنهاست. با گذشت زمان، کاپشن شما به طور عادی کثیف می‌شود و روی آن گرد و غبار و دوده می‌نشیند. این حالت ابتدا در همان لایه رویی کاپشن باقی می‌ماند اما رفته رفته به لایه‌های زیرین نفوذ خواهد کرد. به علاوه، لکه‌هایی مثل سس گوجه‌فرنگی، قهوه یا روغن باعث گرفتگی منافذ کاپشن شما می‌شوند؛ البته که درباره درمان آکنه حرف نمی‌زنیم! وقتی منافذ متریال کاپشن‌ها بسته می‌شوند، قابلیت تنفس و ضدآب بودن آن آسیب می‌بیند.

‌ وقتی کاشپن پر کلاه‌دارتان به تمیز کردن نیاز دارد، بسیار مهم است که آن را نزد یک خشکشویی معتبر ببرید و آن را با ماشین لباس‌شویی خانگی نشویید. به طور کلی شستن کاپشن پر با ماشین لباس‌شویی ایرادی ندارد، اما باید روال دقیق و کاملی را برای این کار دنبال کنید که معمولاً در حوصله بیشتر افراد نیست. اما توجه داشته باشید در خیلی از موارد، شستن کاپشن پر حتی باعث از بین رفتن گارانتی آن خواهد شد. اگر لبه‌های کلاه کاپشن پر شما دارای خز جداشونده بود، پیش از اینکه آن را به خشکشویی ببرید، کلاه را از کاپشن جدا کنید. اگر لکه جزئی و کوچکی روی کاپشن پر ایجاد شده، می‌توانید با یک شوینده ملایم عاری از سفید کننده و آب آن را به صورت موضعی پاک کنید. البته همچنان درباره کاپشن‌های گران‌قیمت حرف نمی‌زنیم. چون حتی خشکشویی کاپشن پر باید با دقت تمام انجام شود تا به آن آسیبی نرسد. یک خشکشویی معتبر با شهرت و تجربه قوی پیدا کنید و کاپشن و کلاه خز آن را جداگانه به خشکشویی بسپارید.

خشکشویی و کاپشن

البته که خشکشویی همه انواع کاپشن پر به طور صد درصدی الزامی نیست، اما این کار باعث صرفه‌جویی قابل توجه در زمان و کمتر شدن نگرانی شما می‌شود. شستن کاپشن پر با ماشین لباسشویی در خانه روندی بسیار زمان‌بر و دقیق است. برای این کار اغلب باید چندین بار دستگاه‌خشک‌کن را روشن کنید و روند تمیز کردن خز کاپشن هم داستان دیگری دارد. اصلی‌ترین‌دلیلی که به خاطر آن توصیه می‌کنیم کاپشن پر خود را به یک خشکشویی حرفه‌ای بسپارید این است که با این کار از لباس گران‌قیمت خود به خوبی محافظت خواهید کرد. شستن کاپشن با ماشین لباسشویی آن هم از نوع کاپشن‌های گران‌قیمت انتخاب هوشمندانه‌ای نیست. به راحتی انتخاب بین گزینه‌های متنوع موجود در اپلیکیشن خشکشویی می‌توانید انواع کاپشن‌های زمستانی خود را به خشکشویی‌های معتبر بسپارید و مطمئن باشید که به خوبی از آنها مراقبت می‌شود. با استفاده از خدمات خشکشویی آنلاین، سپردن کاپشن پر زمستانی‌تان به خشکشویی اصلاً کار سختی نخواهد بود.

نحوه شستن کاپشن پشمی

برای یک شگفتی بزرگ آماده باشید: شما در حقیقت می‌توانید کاپشن پشمی خود را در ماشین لباس‌شویی بشویید. اما خب این خبر خوب، شرایطی هم دارد. شستن کاپشن پشمی مراحلی شبیه به شستن پلیور پشمی دارد. ابتدا هر لکه موجود روی آن را با استفاده مواد لکه‌بر مرغوب مخصوص الیاف پشمی از بین ببرید. سپس کاپشن رو پشت و رو کنید و آن را داخل یک کیسه مخصوص لباس‌شویی بیاندازید. حالا برنامه مخصوص لباس‌هاش پشمی، ظریف یا برنامه شستشو با دست را انتخاب کرده و کاپشن را با آب سرد بشویید. حتماً توجه داشته باشید که کاپشن را با ماده شوینده مخصوص الیاف پشمی یا کشمیر بشویید. در نهایت، کاپشن را به صورت صاف و افقی جایی پهن کنید تا خشک شود و مواظب باشید که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد (چون آفتاب باعث آب رفتن الیاف پشمی می‌شود). پس از اینکه کاپشن خشک شد، بخش‌های گلوله‌گلوله شده را به آرامی جدا کنید تا ظاهر کاپشن شما مثل روز اولش نو و آراسته شود.

نحوه شستن کاپشن پفی

طریقه شستن کاپشن پفی خیلی شبیه به کاپشن پشمی شروع می‌شود. هر لکه موجود را قبل از شستشو از بین ببرید، سپس کاپشن را پشت و رو کنید و آن را در کیسه مخصوص لباس‌شویی بیاندازید و بعد برنامه مخصوص لباس‌های ظریف را انتخاب کرده و کاپشن را با آب گرم یا سرد بشویید. حتماً پیش از شستشو، بخش‌های جداشونده کاپشن، مثل کلاه و خز را جدا کنید و باز هم از ماده شوینده مناسب برای الیاف پشمی استفاده کنید. در ادامه باید کاپشن پفی خود را در ماشین خشک‌کن بیاندازید. ماشین را در حالت آهسته و با دمای کم روشن کنید و روند خشک کردن کاپشن را تا جایی تکرار کنید که کاملاً خشک و بدون رطوبت شود. باقی ماندن رطوبت زمینه‌ساز ایجاد انواع قارچ‌ها خواهد شد. نکته مهمی که وجود دارد این است که در میانه روند کار ماشین خشک‌کن، شما باید هر از گاهی آن را متوقف کرده و کاپشن را بیرون بیاورید و آن را خوب بتکانید تا مواد داخل کاپشن به درستی دوباره پخش شوند. در صورت لزوم با دست هم می‌توانید این مواد را پخش کنید. کسی هست که از یک کاپشن پفی گلوله‌گلوله شده خوشش بیاید؟ قطعاً خیر.

نحوه شستن کاپشن خز مصنوعی

ریختن کمی مواد غذایی روی کاپشن خز مصنوعی به معنای پایان عمر آن نیست. برای اینکه کاپشنتان مثل روز اولش شود، توصیه می‌کنیم که ابتدا لکه‌های آن را با استفاده از محلول‌های لکه‌بر مناسب برای جنس لباستان از بین ببرید و بعد کاپشن را با دست در آب سرد خیس کنید و به عنوان شوینده هم از مواد شوینده مناسب برای الیاف پشمی استفاده کنید. پس از اینکه کاپشن را به خوبی با دست به مخلوط کف آغشته کردید، اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه خیس بخورد و بعد آن را با آب سرد آبکشی کنید. پیش از اینکه به مرحله بعد بروید، کف را به خوبی با آبکشی از تمام کاپشن خارج کنید. در صورت عدم انجام این کار، کاپشن پس از خشک شدن، حالت زبری پیدا خواهد کرد.

برای خشک کردن کاپشن خز مصنوعی، آن را افقی پهن یا عمودی آویزان کنید. هرگز و هرگز کاپشن خز مصنوعی را در ماشین خشک‌کن نیاندازید. برای باز کردن گره‌های ایجاد شده در خز، می‌‎توانید از یک شانه دندانه‌دار استفاده کنید و مانند همه انواع دیگر کاپشن، بخار دادن آن برای باز شدن چروک‌ها مجاز است.

نحوه شستن کاپشن چرم مصنوعی

در این مورد، موضوع فقط هزینه‌بر بودن خشکشویی کاپشن چرم نیست؛ اگر کاپشن شما از چرم مصنوعی غیرحیوانی تولید شده باشد، مواد شیمیایی به کار رفته در روند خشکشویی می‌توانند به آن آسیب برسانند. البته خوشبختانه بیشتر چرم‌های مصنوعی را می‌توان به راحتی تمیز کرد. فقط کافیست لباس را پشت و رو کنید و آن را داخل کیسه مخصوص ماشین لباس‌شویی انداخته و آن را با ماشین لباس‌شویی بشویید. حواستان باشد که درجه حرارت آب ماشین لباس‌شویی روی سرد تنظیم شده باشد و از برنامه مخصوص لباس‌های ظریف استفاده کرده باشید. ماشین خشک‌کن و کاپشن چرم مصنوعی دشمنان سرسختی هستن. بهتر است کاپشن خود را افقی پهن یا عمودی آویزان کنید.

نحوه شستن کاپشن ضد آب

از آنجا که یک لایه مواد ضدآب روی این کاپشن‌ها به کار رفته، بسیار مهم است که از شوینده‌های ملایم برای شستشوی این لباس‌ها استفاده کنید تا لایه ضدآب آنها از بین نرود. همیشه این کاپشن‌ها را با آب سرد بشویید و همیشه اجازه دهید به خودی خود در هوای آزاد خشک شوند. ماشین خشک‌کن باعث آسیب دیدن کاپشن‌های ضدآب خواهند شد و در واقع عملکرد منحصر به فرد آنها را از بین می‌برند.

نحوه شستن کاپشن وینیل

بین همه انواع کاپشن‌های زمستانی، کاپشن‌هایی که از جنس وینیل هستند راحت‌تر از بقیه تمیز می‌شوند. اگر لکه‌ای روی آنها ایجاد شود، معمولاً فقط با یک دستمال نم‌دار پاک می‌شود. این کاپشن‌ها را می‌توان در ماشین لباس‌شویی و با برنامه‌ای که چرخش آهسته‌ای داشته باشد و با آب سرد یا گرم شست. همیشه اجازه دهید این کاپشن‌ها در هوای آزاد به خودی خود خشک شوند. استفاده از ماشین خشک‌کن مساوی خواهد بود با ذوب شدن ماده تشکیل دهنده کاپشن.

نحوه شستن کاپشن چرم طبیعی

مزیت کاپشن‌های چرم طبیعی این است که سالیان سال برای شما کار خواهند کرد و عمر مفید زیادی دارد. با این حال برای اینکه چرم طبیعی حالت نرمی خود را حفظ کند، باید به خوبی از آن مراقبت کنید. درست شبیه به کاپشن‌های وینیل، لکه‌ها از روی کاپشن چرم هم به راحتی و با استفاده از یک دستمال خیس پاک می‌شوند. برای شستن کاپشن چرم اما باید همیشه به برچسب موجود روی آن مراجعه کنید تا بدانید جنس لایه داخلی آن از چه چیزی است. بهترین روش برای شستن کاپشن چرم، شستن با دست است.

نحوه شستن کاپشن پر ‌

نحوه شستن کاپشن پر به مواد سازنده آن بستگی دارد. بنابراین پیش از اقدام به شستشو، چک کنید که سایر مواد سازنده کاپشن پر شما چیست.

سهل‌انگاری در این موضوع و نادیده گرفتن متریال کاپشن می‌تواند باعث آسیب دیدن آن حین شستشو شود. خوشبخاته اکثر انواع کاپشن‌های پر را می‌توان با ماشین لباس‌شویی شست. اما بعضی از انواع بسیار ظریف آن را برای شستشو باید حتماً به خشکشویی‌های حرفه‌ای سپرد.

وقتی قصد شستن کاشپن پر خود را دارید، هرگز از شوینده‌های قوی با بوی شدید یا موادی که حاوی سفید‌کننده هستند استفاده نکنید. استفاده از این مواد بر عملکرد کاپشن تاثیرات منفی خواهد داشت. ‌‌ ‌‌

تکنیک‌های شستشوی کاپشن پر با ماشین لباس‌شویی

ظاهر زیبا و جذاب و پف‌دار کاپشن‌های پر فقط به خاطر پرهای موجود در آن نیست. هوا هم بین آنها وجود دارد. بنابراین، وقتی کاپشن پر را داخل ماشین لباس‌شویی می‌اندازید آن را با دست کمی به پایین فشار دهید تا حین شستشو روی آب شناور نشود. کاپشن پر را با آب گرم و با برنامه مخصوص شستشوی الیاف پشمی بشویید. اما هرگز از آب داغ استفاده نکنید. حرارت می‌تواند باعث ذوب شدن درزهای لایه بیرونی کاپشن شود.

موقع خشک کردن، حرارت مناسب لباس‌های ظریف را انتخاب کنید و چند توپ تنیس را هم داخل ماشین بیاندازید. این توپ‌ها به پخش مجدد پرهای داخل کاپشن به صورت یکنواخت کمک می‌کنند. پس از اینکه روند خشک‌کردن به نیمه رسید، کاپشن را بیرون بیاورید و توده‌های هوای اضافی و توده‌های انباشته شده پر را با دست پخش کنید. کاپشن را دوباره داخل خشک‌کن بیاندازید و وقتی چرخه آن کامل شد، کاپشن را پشت و رو کرده و آن را جایی قرار دهید که تهویه هوای مناسبی دارد. کاپشن پر را در محیط کوجک و سربسته شبیه به کمد خشک نکنید. این کار باعث بو گرفتن کاپشن خواهد شد.

این کاپشن‌ها را همیشه باید به خشکشویی ببرید

خب البته همه کاپشن‌هایی که دارید را نمی‌توان در خانه با دست یا ماشین لباس‌شویی شست. ویسکوز نوع دیگری از پارچه است که فقط باید آن را به خشکشویی سپرد. ویسکوز نوعی از ریون است که شستن آن باعث آب رفتن شدید خواهد شد. حتی اگر روی کاپشنتان که از جنس ویسکوز تهیه شده، نوشته‌اند مناسب برای شستشوی با ماشین لباس‌شویی یا شستشوی دستی، شما این گزینه‌ها را انتخاب نکنید. آب رفتن، کش آمدن و از ریخت افتادن پارچه از جنس ویسکوز قابل برگشت نیست.

در نهایت، باید دقت کنید که ظریف‌ترین کاپشن‌ها را باید به خشکشویی‌های معتبر سپرد. مثلاً ما توصیه نمی‌کنیم کاپشن‌های اسپرت که بعضی از آنها اپل هم دارند را در خانه بشویید.‏

نگهداری از کاپشن زمستانی

نحوه آویزان کردن و نگهداری از کاپشن

با به پایان رسیدن فصل سرما، همیشه به خاطر داشته باشید که قبل از کنار گذاشتن کاپشن‌ها، آنها را شسته باشید. اینکه کاپشن را نشویید و آن را برای چندین فصل پشت سر هم در کمد نگه دارید، قطعاً از عمر مفید آن کم خواهد کرد. به برچسب مخصوص شستشوی لباس دقت کنید.
در صورت امکان، خز کاپشن را جدا کرده و آن را به صورت عمودی آویزان کنید تا رشته‌های الیاف آن فضای کافی برای حرکت داشته باشند.
از خاک گرفتن کاپشن جلوگیری کنید.
اجازه دهید تا کاپشن آزادانه روی یک چوب لباسی بزرگ آویزان باشد.
برای کسب بهترین نتیجه، کاپشن را در محیطی تاریک و بدون رطوبت آویزان کنید.
برای حفاظت از کاپشن، از یک کاور مخصوص لباس که قابلیت تنفس هم دارد استفاده کنید. ‌
هرگز لباس‌های زیادی را در کنار هم آویزان نکنید. این کار باعث وارد آمدن فشار به کاپشن‌های پر و پفی و از ریخت افتادن آنها می‌شود.

 

۰۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید پورسادات

خشکشویی چرم

 

پاکلین آموز: همان طور که می دانید؛ لباس های چرم نسبت به سایر لباس های دیگر گران قیمت تر هستند و نحوه شستشوی آن ها نیز کاملا متفاوت می باشد.

یکی از لباس هایی که شستن آن نیاز به دردسر دارد، شستشویی انواع لباس های چرم از جمله کاپشن چرم می باشد که این دسته از لباس ها را به هیچ عنوان نباید در ماشین لباسشویی شست و روش شستن آن ها با سایر لباس های معمولی دیگ متفاوت است. در همین راستا خشکشویی چرم به منظور شستشوی انواع لباس های چرم از جمله کاپشن های چرم خدمت نوینی است که برای تمامی جامعه چرم پوشان ارائه گردیده است. بنابراین به جای آن که لباس های چرم خود را در ماشین لباسشویی اندازید یا آن ها را به شیوه های مختلفی مورد شستشو قرار دهید، بهتر است که با خدمات ان همراه شوید تا این دسته از لباس ها را به یک خشکشویی معتبر سپرده باشید و خیال خود را از تمیز بودن و مرتب بودن بدون کوچکترین مشکل و دردسری کاملا آسوده خاطر نمایید. پس اگر شما نیز جزء جامعه چرم پوشان هستید و با داشتن لباس های چرمی همچون کاپشن همیشه دغدغه این مسئله را دارید که به هنگام کثیف شدن و ایجاد لکه روی کاپشن چرم خود بهترین روش برای زدودن آن چیست و چگونه بایستی آن را از میان برداشت؟ بهتر است ادامه مطلب را با ما همراه باشید تا با خدمات خشکشویی چرم و شستشوی انواع لباس های چرم بدون استفاده از آب با فرآیند اجرای خشکشویی به وسیله دستگاه های پیشرفته بیش از پیش آشنا گردید.

خشکشویی و شستشوی انواع لباس های چرم

همان طور که می دانید؛ لباس های چرم نسبت به سایر لباس های دیگر گران قیمت تر هستند و نحوه شستشوی آن ها نیز کاملا متفاوت می باشد. بنابراین اگر کاپشن یا پالتوی چرم دارید، اولین راه حل این است که تا حد امکان این نوع از لباس های چرم خود را به دور از انواع آلایندگی ها و لکه ها و جرم هایی نگه دارید که سبب کثیف شدن آن ها و جلوه بد نشان دادن آن ها در اذهان عمومی می گردد. به همین جهت بایستی فورا مراتب را به جهت تمیز کردن آن ها و زدودن هر نوع آلایندگی از این دسته از لباس ها صورت دهید تا باری دیگر از پوشیدن لباس های چرم تمیز و مرتب خود لذت ببرید.

خشکشویی چرم بهترین گزینه برای زدودن هر نوع آلایندگی روی لباس های چرم شماست. اما باید در همین راستا در نظر داشته باشید؛ خشکشویی چرم لباس های شما به جهت جنس ویژه ای که دارند، کار به ظاهر ساده ای به نظر نمی آید و حتما خدمات ان را بایستی به دست خشکشویی ها مطرح و حرفه ای بسپارید تا آن ها با تجربه های چندین ساله خویش در زمینه انواع لباس ها و از جمله بتوانند کاپشن و پالتو چرم شما را به بهترین نحو ممکن تمیز و مرتب نمایند. بنابراین اجرای ان نیازمند به تخصص دارد و بایستی در نظر داشت که نمی توان با آب به مانند سایر لباس ها، لباس های چرم خود را در خانه بشویید. دلیل این مدعی ذکر این مسئله است که در صورتی که آب به پشت چرم برسد، لباس چرم شما نرمی و لطافت خود را از دست خواهد داد و دیگر به مانند روز اول خود انعطاف پذیری خود را نخواهد داشت. به همین جهت است که همواره توصیه می شود لباس های چرم خود را به یک خشکشویی چرم معتبر و مطمئن با سابقه کار بالا بسپارید تا وی با بهره گیری از تجربه و تخصص خود لباس های چرم شما را درست به مثابه روز اول خود تمیز و مرتب نماید.

خشکشویی چرم

خشکشویی چرم با خدمات بی نظیری که در راستای لکه زدایی و تمیزی و مرتبی انواع لباس های چرم انجام می دهد، توانسته است خدمات شایان توجهی را به مردم و مشتریان مختلف ارائه سازد که در این بین به برخی از این خدمات اشاره خواهیم کرد:

خشکشویی چرم انواع لباس های چرم مردانه و زنانه

اولین خدمت فوق العاده ای که با ان و متخصصین این حوزه و فن می توان از آن یاد کرد، خشکشویی انواع لباس های چرم زنانه و و مردانه ای است که به جهت ارزشمند بودن این گونه از لباس ها و دوباره زنده ساختن و مرتب و تمیز گرداندن آن ها می توان با سپردن این گونه از لباس های خود به خشکشویی چرم از شستشویی بی دردسر و بدون دغدغه لباس های ارزشمند خویش اطمینان حاصل نمایید.

خشکشویی چرم کیف و کفش چرم

علاوه بر لباس ها، خشکشویی چرم می تواند انواع کیف و کفش های چرم کثیف شما را نیز مرتب و تمیز کند و آن را از انواع لکه ها و جرم ها و کثیفی های مختلف روی آن بزداید تا باری دیگر بتوان درست مثل روز اول از کیف و کفش تمیز و مرتب خود بیشترین بهره وری را داشته باشید و حس جدید بودن و نو بودن آن ها را به خوبی حس کنید. می توان اذعان داشت که پاکیزگی و طراوت حق شماست و شما می توانید باری دیگر کیف و کفش آلوده خود را مورد استفاده قرار دهید و از خدمات بی نظیر ان لذت و بهره لازم را ببرید.

۰۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید پورسادات

نحوه پاک کردن لکه کرم پودر از روی لباس

 

این اتفاق برای اغلب ما افتاده است که هنگام آرایش کردن آرایشمان بر روی لباس مالیده شود. برای این‌که به سرعت لکه از روی لباس شما از بین برود، اولین چیزی که باید بدانید این است که نباید بگذارید که لکه بماند و اگر همان لحظه آن را بشویید، حجم زیادی از لکه را با آب و صابون میتوانید از بین ببرید. این لکه ها بر روی لباس شما میتوانید بر اثر مالیده شدن صورت به لباس و یا ریخته شدن تصادفی لوازم آرایش بر روی لباس شما اتفاق بیفتد. در این نوشته به شما یاد میدهیم که چگونه به سرعت این لکه ها را از لباس خود پاک کنید.

 

نحوه پاک کردن کرم پودر از روی لباس

برای پاک کردن این لکه ها لازم نیست از مواد گران قیمت لکه بری استفاه کنید. روش های خاصی برای پاک کردن این لکه ها وجود دارد که با دانستن آن‌ها میتوانید به سرعت این لکه ها را از بین ببرید. با همان مواد شوینده ای که در خانه وجود دارد میتوانید این لکه ها را از بین ببرید.

طرز پاک کردن کرم پودر از روی لباس

برای پاک کردن کرم های پودری از روی لباس باید سریع اقدام کنید. باید این نکته را بدانید که نباید با دست روی آن را پخش کنید چون وارد تار و پود پارچه شده و از بین نمیرود. ابتدا باید آن را فوت کنید. تا پودر های اضافی از آن بریزد. این لکه ها بخاطر پنکیک، رژگونه و سایه که پودری هستند بوجود می آید. با فوت کردن به راحتی اضافات پودر از بین میرود و از بین بردن باقی پودر، یک دستمال نمدار را به کمی مایع ظرفشویی آغشته کنید و روی لکه بمالید. پس از این که لکه از بین رفت، لباس را به روش های عادی بشویید. توجه به این نکته داشته باشید که هر چه دیرتر به از بین بردن لکه اقدام کنید، لکه از بین نخواهد رفت و تا آخر روی لباستان باقی می ماند.

نحوه پاک کردن کرم مایع از روی لباس

ترفند هایی برای از بین بردن لکه های لوازم آرایش وجود دارد. شاید برایتان پیش آمده باشد که کرم مایع به سرعت و یکهو خارج شود و روی لباستان بریزد.

برای از بین بردن این لکه با دست روی آن نمالید زیرا سطح بیشتری از پارچه کثیف خواهد شد و بیشتر به خورد الیاف میرود. ابتدا با یک وسیله نوک تیز حجم بیشتر آن را بردارید. این مواد آرایشی مثل کرم مایع روغنی هستند و به راحتی با صابون و مواد شوینده که چربی را از بین میبرند پاک میشود. این نکته را باید بدانید که بعد از از بین بردن لکه آن را میتوانید به روش های معمول بشویید. ولی تا قبل از اینکه لکه از بین نرفته است آن را نشویید.

بعد از این حجم اعظم کرم از روی پارچه لباس تان از بین رفت با یک پارچه مرطوب روی آن بکشید و بعد بهتر است برای از بین بردن لکه از یک مسواک یا برس کوچک کمک بگیرید و قسمتی از پارچه را که کثیف شده، با آن بکشید تا تمبز شود. سپس با آب ولرم آبکشی کنید. در صورت از بینن نرفتن لکه، مایع ظرفشویی را با کمی آب اکسیژنه مخلوط کنید و لباس را به مدت نیم ساعت در آن غوطه ور کنید. سپس محل لکه را با مسواک یا برس کوچک یکشید. بعد از اینکه مطمئن شدید که لکه از بین رفت، لباس را آب بکشید و خشک کنید.

۰۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۵:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید پورسادات